مشاوره تحصیلی

مشاوره تلفنی تحصیلی تمام مقاطع

مشاوره تحصیلی

مشاوره تلفنی تحصیلی تمام مقاطع

مشاوره تلفنی مشاوران برتر، تخصصی ترین سایت مشاوره در زمینه خانواده، مدارس، برنامه ریزی کنکور، انتخاب رشته، دانشگاه، بدون کنکور، کارشناسی ارشد، دکتری و سایر آزمون ها می باشد.

https://moshaveranebartar.com/
https://www.instagram.com/moshaverane_barttar/
https://t.me/moshaverane_barttar

  • ۰
  • ۰

صنایع غذایی به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که مواد غذایی مصرفی مردم جهان را تامین می کند. به طور کلی صنایع غذایی مجموعه ای از فعالیت ها می باشد که شامل تولید، پخش، تهیه، نگهداری، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی می شود. می دانیم که یکی از نیازهای اساسی بشر تامین غذا است و رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی با توجه به این موضوع در بسیاری از کشورها حائز اهمیت می باشد. داوطلبان در کنکور سراسری تجربی و ریاضی می توانند این رشته را انتخاب کنند. رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی با توجه به اهمیت بالای غذا بر زندگی انسان ها یک رشته کاربردی و مهم می باشد.

مهندسان رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی می کوشند تا مواد غذایی خام اولیه که از گیاهان و حیوانات به دست می آید تولید و فرآوری کنند و به دست مصرف کننده برسانند. به طور کلی هدف از تربیت متخصصان در این رشته این می باشد که با ارائه بهترین روش ها بتوانند بهرین کیفیت و فرآوری را داشته باشند. داوطلبان برای ورود و موفقیت در این رشته باید یک سری توانایی ها و علاقمندی هایی داشته باشند که از جمله آن ها می توانیم به مهارت کافی و علاقه در دروس زبان انگلیسی، شیمی و زیست شناسی، توان جسمی بالا، روحیه کار تیمی و صبر و حوصله بالا در محیط های کاری کارخانه ای اشاره کنیم. 

رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی در مقاطع تحصیلی مختلف گرایش های متنوعی دارد و امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری برای این رشته فراهم می باشد. از گرایش های این رشته در مقطع ارشد می توانیم به (فناوری مواد غذایی، شیمی مواد غذایی، مهندسی صنایع غذایی و...) اشاره کنیم. با توجه به اهمیت و کاربرد این رشته در بسیاری از جوامع، بازار کار نسبتا خوبی را برای علاقمندان به این حوزه فراهم کرده است. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در کارخانجات مربوطه به صنایع غذایی به عنوان مسئول آزمایشگاه، مسئولیت فنی، مدیریت تولید و مسئول کنترل کیفیت فعالیت کنند. با توجه به این نکته که رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی امروزه رو به رشد می باشد پس می توان آینده کاری مناسبی را برای علاقمندان به آن پیش بینی کرد. 

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد صنایع غذایی

  • ۰۲/۱۰/۰۹
  • مشاوران برتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی